Čínsky trh nie je detskou hrou pre zahraničných výrobcov hračiek

Koniec politiky jedného dieťaťa a rastúci dopyt po kvalitných hračkách podporuje predaj detských herných produktov v Číne. Predpokladá sa, že predaj hračiek sa vyšplhá až na 97.52 miliárd Juanov (14,98 miliardy $) do roku 2019.

Podľa Euromonitor International, predaj hračiek dosiahol 58,03 miliárd Juanov v roku 2014 a 63,4 miliárd juanov v roku 2015, a je pravdepodobné, že dosiahne 69.82 miliárd Juanov v tomto roku. Predaj tradičných hračiek a hier v roku 2014 a 2013 rástol 9 percent a 9,7 percenta.

Predaj výrobkov pre deti, ako sú akčné figúrky, doplnky, umenie, remeslá, bábiky, hádanky a plyšové hračky mali pomalší rast v roku 2014 v dôsledku spomalenia ekonomického rastu a s rastúcou popularitou video hier. Na druhej strane, produkty, ktoré povzbudzujú deti k účasti na outdoorových aktivitách sa predávali dobre v roku 2014.

Dominantné postavenie na trhu majú v súčasnosti domáce značky. Guangdong Alpha Animation and Culture Co Ltd mala najväčší maloobchodný trhový podiel 5,5 percenta v roku 2014, nasledovaná Shanghai Yaoji Playing Cards Co Ltd s 3,1 percentami.

Lego Group z Dánska prekonala ďalšie medzinárodné značky v Číne a zaradila sa na 3 miesto s trhovým podielom 2,3 percenta v roku 2014, a to vďaka svojmu zameraniu na Áziu.
Lego buduje svoju prvú továreň v Jiaxing vo východnej Číne v provincii Zhejiang, aby reagovalo na rastúci dopyt po svojich produktoch v celej Ázii. Zariadenie má už viac ako 230 zamestnancov. Očakáva sa nárast ich počtu na 600 do konca tohto roka. Továreň bude plne funkčná v roku 2017.

Zdroj: europe.chinadaily.com.cn

Share this: