Ako vstúpiť na čínsky turistický trh

Čína bola a je najrýchlejšie rastúci turistický trh vo svete v uplynulom desaťročí. V rámci tohto trhu, je domáci cestovný ruch najdôležitejším segmentom, zatiaľ čo výjazdový cestovný ruch zaznamenal najväčší rast. Tento vývoj vytvára príležitosti pre európske malé a stredné podniky.

Celkový počet zahraničných ciest organizovaných pre čínskych turistov vzrástol na 109 miliónov v roku 2014 – nárast o 16,6% oproti predchádzajúcemu roku. Údaje z roku 2012 ukazujú, že Číňania predstihli Nemcov a Američanov s najvyššími výdavkami v medzinárodnej doprave. Správa vydaná v roku 2014 World Tourism City Fedareation (WTCF) zverejnila, aké množstvo peňazí utratili Číňania na cestách do zahraničia v roku 2013 – 128,7 miliardy USD. Celkové odhadované výdavky v roku 2014 dosiahli 155 miliárd USD.

Z uvedených údajov sa môže zdať, že firmy by mali uchopiť príležitosti vytvorené na tomto rýchlo sa rozvíjajúcom trhu. Skutočnosťou však je, že napriek týmto príťažlivým číslam, čínsky cestovný ruch zostáva vysoko regulovaný. V skutočnosti žiadna cudzia cestovná kancelária so sídlom v Číne nemá povolené prevádzkovať služby pre vycestovanie čínskych štátnych príslušníkov. Toto obmedzenie bolo zmiernené do istej miery v roku 2011, kedy CNTA udelila licencie pre troch zahraničných operátorov po únavnom a zdĺhavom schvaľovacom procese.

Napriek tomu môžu európske malé a stredné podniky ťažiť zo súčasnej vlny čínskych turistov prichádzajúcich do Európy, hoci 88% z nich radšej používa cestovné kancelárie, aby sa vyhli komplikáciám s vybavovaním žiadosti o víza. Firmy môžu usilovať o partnerstvo s čínskymi cestovnými agentúrami, alebo ponúkať špeciálne služby a balíčky podľa čínskeho vkusu a požiadaviek s využitím internetu. Ctrip, jeden z popredných čínskych turistických operátorov, ukázal, že 78% čínskych turistov v roku 2014 získavalo informácie pre svoje cesty z internetu.

Zdroj: EU SME centre

Webinar: EU SME Centre Webinar – How to approach the Chinese tourism market and seize the opportunities

Share this: