Obrie supermarkety sa zameriavajú na rastúci trh Afriky

100 najväčších maloobchodných spoločností na svete, obchodujúcich s potravinami, sa rozhodlo zamerať svoje úsilie na Afriku a na Stredný východ, aj keď krajiny v tomto regióne bojovali s nepriaznivými ekonomickými podmienkami.

V roku 2010 tvorili Afrika a Stredný východ 12% z top 100 trhov. Toto číslo vzrástlo na 15% v roku 2013 a na 16,2% v roku 2015.

Tento trend nie je žiadnym prekvapením, vzhľadom na to, že populácia v tomto regióne nie je len veľmi mladá, ale je tiež najrýchlejšie rastúca na svete. V kombinácii s pomerne málo rozvinutým a roztriešteným maloobchodným sektorom sa tento rast ukazuje ako silný magnet pre obchodníkov s potravinami v celej rade segmentov.

Vo svojom prejave na Fóre spotrebného tovaru v Kapskom meste generálny riaditeľ Pick n Pay Richard Brasher povedal, že hoci väčšina afrických ekonomík išla cez drsné obdobie, nebol lepší čas investovať. Na druhej strane nemôžete dúfať, že ovládnete Afriku alebo čokoľvek, čo sa v nej deje, ale čo môžete urobiť je, naučiť sa prispôsobiť. Prístup jednej veľkosti pre všetko sa nedá použiť, keďže spotrebitelia v rôznych krajinách majú rozdielne potreby. Riešením je kombinácia veľkých a menších formátov obchodov tak, aby spĺňali potreby zákazníkov a ponúkali sortiment prispôsobený miestnym komunitám.

Afrika, to nie sú len štatistické údaje a tabuľky, je to o ľuďoch. Pri podnikaní musíte byť nohami na zemi.  Celý región má čo ponúknuť. Očakáva sa, že populácie v subsaharskej Afrike sa zdvojnásobí až na 2 miliardy v roku 2050. Tento nárast prispieva k pokračujúcej urbanizácii a celkovému hospodárskemu rozvoju, ktorý zvýši životnú úroveň a príjmy v celom regióne.

Zdroj: BDLive

Share this: