Železničné projekty sú veľkým biznisom na Strednom východe

Middle eastNa Strednom východe a v severnej Afrike sú železničné projekty veľkým biznisom. V súčasnej dobe sa plánuje a aj prebieha kľúčový rozvoj železničnej siete v celom regióne, v hodnote 352 miliárd US$. Plánovaná sieť siaha od mestských systémov metra až po národnú železničnú infraštruktúru.

Železničná sieť v štátoch Rady krajín v zálive (GCC) bola navrhnutá na dokončenie v roku 2018.  Mamutí systém s rozpočtom 250 miliárd US$ a 2,117 km železničných tratí bol navrhnutý tak, aby prepojil železničnú infraštruktúru všetkých šiestich krajín GCC, od Kuvajtu až po Omán a tým umožnil voľný pohyb ich občanom.

Vzhľadom k nízkym cenám ropy museli miestne vlády prehodnotiť svoje plány a krátkodobé rozpočtové priority. V tomto kontexte Etihad Rail, vládna firma, ktorá dohliada na rozvoj národnej železničnej infraštruktúry Zjednotených arabských emirátov, prehodnocuje svoje plány. Omán tiež zvažuje svoje úsilie pri budovaní železničnej siete krajín GCC. Sultanát uviedol, že vzhľadom na neistotu v regióne, by sa mal sústrediť skôr na národné železničné projekty, než na prepojenie do susedných krajín. Ďalšie zúčastnené štáty tiež oznámili oneskorenie realizácie, respektíve urobili len malý progres pri rozvoji svojich národných sietí, ktoré by mali prepojiť krajiny Zálivu do jednej železničnej siete.

Aj keď zúčastnené krajiny deklarujú záujem vybudovať prepojenú železničnú sieť, presné tempo pri jej výstavbe zostáva nejasné, ale čo sa zdá celkom isté je, že nebude splnený termín dokončenia  v roku 2018.

Zdroj: Arab News, Middle East Eye

Share this: