Čínski turisti – neobjavená príležitosť pre slovenských podnikateľov

V roku 2015 cestovalo do zámoria asi 120 miliónov Číňanov. Čínska národná správa cestovného ruchu (CNTA) predpokladá, že tento počet vzrastie do roku 2020 na 200 miliónov ročne.

V roku 2015 bolo o 50 miliónov čínskych cestovateľov do zámoria viac ako v roku 2011, čo predstavuje nárast o viac ako 70 percent. V roku 2012, kedy počet turistov dosiahol 83 miliónov, sa Čína stala najväčším trhom cestovného ruchu v počte cestovateľov do zahraničia a prekonala Nemecko aj Spojené štáty americké.

Napriek spomaleniu rastu čínskej ekonomiky, turistika predstavuje nevyužitý potenciál krajiny, ktorý je stále obrovský. Iba 5 percent z takmer 1,4 miliardy Číňanov vlastní cestovné pasy, avšak obyvatelia krajiny už teraz míňajú na cestovanie najviac v globálnom meradle. Dominancia Číny v globálnom cestovaní bola zdôraznená aj správou Svetovej organizácie cestovného ruchu OSN z roku 2016, ktorá potvrdzuje, že Čína je lídrom čo do počtu turistov, ako aj v množstve vynaložených peňazí na cestovanie do zahraničia.

Číňania objavujú každý rok viac nových zahraničných destinácií a ich celkové náklady na cestovanie sa zvýšili na 104,5 miliardy amerických dolárov v roku 2015. Tento trend posilnil cestovný ruch, ekonomiku a zamestnanosť v mnohých krajinách.

Čínska národná správa cestovného ruchu (CNTA) oznámila, že 27.980.000 pracovnej sily bolo zamestnanej v oblasti cestovného ruchu v roku 2015 a celkovo 79.11 miliónov ľudí boli priamo alebo nepriamo činných v oblasti cestovného ruchu. To predstavovalo 10.21% z celkovej zamestnanosti v krajine v roku 2015.

Popredné čínske on-line cestovné kancelárie vrátane Ctrip, Tongcheng Tourism, Qunar, Tuniu a Lvmama zamestnávali 63.000 ľudí, zatiaľ čo 60 národných a regionálnych on-line cestovných spoločnosti malo dohromady 120.000 zamestnancov.

V Číne sa veľmi rýchlo rozvíja e-turistika. Čínski turisti hľadajú veľa informácií na internete už pred samotnou rezerváciou svojej cesty, čo predstavuje obrovskú príležitosť pre firmy, ktoré chcú prilákať čínskych turistov.

Ak pracujete v oblasti cestovného ruchu a ste cestovná kancelária, hotel, rezort, zábavná spoločnosť alebo sprievodca a chcete prilákať viac čínskych turistov, určite budete potrebovať webové stránky v čínštine. Číňania hľadajú on-line informácie o cieli svojej cesty alebo o hoteli, hľadajú pripomienky a rady od ostatných cestujúcich a sú silne ovplyvnení ich hodnoteniami. V súčasnej dobe čínski turisti používajú na organizovanie a rezervovanie svojej cesty internet. Pred vykonaním rezervácie má na nich veľký vplyv osobný názor iných on-line používateľov.

Ak sa chcete zviditeľniť na internete v Číne, je potrebné zabezpečiť, aby ste mali dobré umiestnenie na čínskych vyhľadávačoch. Baidu má 70% podiel na trhu v Číne, najmä v oblasti cestovného ruchu. Pravidlá pre optimalizáciu vašej webovej stránky na Baidu sú zložité a odlišné od tých na Google. Internet krajiny je úplne odlišný od toho, čo poznáme na Západe, je to z dôvodu on-line cenzúry a obmedzení presadzovaných čínskou vládou a Facebook, Twitter a YouTube sú tu nedostupné. Je dôležité ponúknuť inovatívne a interaktívne riešenia, ak chcete osloviť 600 miliónov potenciálnych čínskych používateľov internetu. Ak chcete propagovať svoju značku alebo produkt je vždy užitočné vytvárať o sebe dobrý obraz a vzťahy s potenciálnymi zákazníkmi, sledovať média a primerane reagovať na informácie o firme.

Share this: