On-line predaj potravín v Číne

649 miliónov Číňanov je on-line a nakupujú pomocou internetu tovary na úrovni, ktorá nemá obdoby. Pre malé a stredné podniky mimo Čínu predstavujú on-line komerčné kanály príležitosť pre prístup k tomuto rýchlo sa rozvíjajúcemu a dynamickému trhu.

Jednou z oblastí, ktorá sa rozrástla obzvlášť rýchlo je on-line nakupovanie potravín. Podľa China Internet Watch, on-line nákupy balených potravín (34 krát za rok) a čerstvých potravín (24 krát ročne) sa vyskytujú častejšie ako nákupy oblečenia (22 krát ročne). Online predaj jedla a nápojov v Číne sa uskutočňujú najmä na úrovni zákazník-zákazník (C2C) a biznis-zákazník (B2C), pričom posledný uvedený typ transakcie získava stále viac na význame. On-line komerčné platformy ako Tmall a Jing Dong ponúkajú on-line trhovisko a otvorené obchodné príležitosti pre dobre zavedených zahraničných predajcov, ktorí chcú prístup k čínskemu on-line trhu.

Informácia na: eusmecentre.org.cn

Zdroj: EU SME CENTRE

Share this: