Slovensko zaostáva v raste výdavkov na digitálnu reklamu

Stredná a východná Európa (CEE) má niektoré z najrýchlejšie sa rozvíjajúcich trhov s digitálnou reklamou v európskom regióne. Správa AdEx Benchmark 2017 zverejnená minulý týždeň poukázala na to, že sedem z 11 trhov, ktoré rastú rýchlejšie než európsky priemer 13,2%, pochádza zo strednej a východnej Európy, na čele s Bieloruskom (33,9%), Srbskom (23,7%) a Ruskom (21,9%).

Nadpriemerný rast výdavkov na digitálnu reklamu bol v Českej republike (18,7%), Slovinsku (18,4%), Maďarsku (16,7%) a Rumunsku (16,1%). Podpriemerné údaje rastu výdavkov malo Poľsko (11,7%), Chorvátsko (10,7%), Bulharsko (10,4%) a Slovensko (4,4%).

Pokiaľ ide o výdavky na digitálnu reklamu na obyvateľa (metodika, ktorá pomáha hodnotiť zrelosť a rozsah rozvoja trhu), všetky krajiny strednej a východnej Európy boli pod priemerom 64,4 EUR. K tejto úrovni sa priblížila len Česká republika s 60,5 EUR výdavkov na digitálnu reklamu na obyvateľa.

Dvojciferné výdavky mali Maďarsko (26,0 EUR), Poľsko (23,9 EUR), Slovensko (23,5 EUR), Rusko (22,8 EUR), Slovinsko (22,7 EUR) a Chorvátsko (11,4 EUR), ale Bulharsko malo (4,1 EUR), rýchlo rastúce Bielorusko (4,1 EUR) a Rumunsko (3,1 EUR).

Na porovnanie, výdavky na digitálnu reklamu v roku 2017 na obyvateľa v Spojenom kráľovstve dosiahli 240 EUR. Spojené kráľovstvo je v Európe najväčším trhom s digitálnymi reklamami.

Zdroj: IAB Europ, iabeurope.eu, warc.com

Share this: