Čínsky trh s potravinami rastie

Categories Svet, TrhyPosted on

V roku 2011 predbehla Čína USA a stala sa najväčším svetovým spotrebiteľským trhom pre potraviny a nápoje. Po reťazi potravinových škandálov, uprednostňujú Číňania zahraničný tovar, ktorý je vnímaný ako bezpečnejší. Krajina má stále väčšie prostriedky na nákup zahraničných výrobkov, pričom priemerná disponibilná úroveň príjmov aj naďalej rastie exponenciálne a zdvojnásobila sa z RMB 15.000 v roku 2008 na RMB 31.000 v roku 2015.

Rast dovážaných potravín a nápojov je poháňaný rastúcimi disponibilnými príjmami, obmedzenou kapacitou ornej pôdy, problémami s nedostatkom vody, urbanizáciou, zlepšujúcim sa logistickým systémom, rastúcimi obavami o bezpečnosť potravín, rovnako aj rastúcou chuťou na zahraničné potraviny. Príležitosti pre európske malé a stredné podniky v tomto odvetví existujú najmä pre nasledujúce produkty: víno, mliečne výrobky, cestoviny, omáčky na cestoviny, výrobky z paradajok, olivový olej, piva, čokolády a cukrovinky, balené sušienky a občerstvenie, raňajkové cereálie, káva, mäso rovnako ako detská výživa a dojčenská strava.

Share this: