On-line reklama v Číne

Categories Svet, TrhyPosted on

Podľa údajov z júna 2016, Čína má približne 710 miliónov používateľov internetu, čo predstavuje internetovú mieru užívateľov 51,7 percenta. V posledných desiatich rokoch sa toto číslo neustále zvyšuje, stúpajúc z 111 miliónov USD na konci roka 2005 na 457 miliónov USD v roku 2010 a 688 miliónov USD v roku 2015. To robí Čínu najväčším on-line trhom na svete z hľadiska užívateľov. Navyše sa očakáva, že digitálna populácia Číny sa takmer zdvojnásobí v nasledujúcich 10 rokoch. Je vidieť prudký nárast výdavkov na digitálnu reklamu. Zatiaľ čo reklamné výdavky v iných odvetviach, ako je tlač a televízia sú stabilizované, očakáva sa, že celkové výdavky na digitálne reklamy vzrastú z 23,6 miliardy USD na 83.59 miliárd USD medzi rokmi 2014 a 2020, pričom väčšina výdavkov je na reklamu umiestnenú na mobilných platformách.

Hlavnými príjemcami výdavkov digitálnej reklamy sú traja dominantní internetoví hráči v Číne: Baidu, Alibaba a Tencent, spoločne označovaní skratkou “BAT”. Spoločne vytvorili  60,6 percent všetkých výnosov z digitálnych reklám v roku 2015 a očakáva sa nárast na 66,8 percenta v roku 2018. Pre mobilné platformy sú tieto čísla dokonca vyššie a zvyšujú sa z 71,1 percenta v roku 2015 na plánovaných 74,4 percenta v roku 2018.

Zdroj: china-briefing.com

Share this: