Nové nariadenia v Číne zamerané na cezhraničný elektronický obchod

Categories Export, SvetPosted on

Nové nariadenia v Číne, zamerané na elektronický obchod,  nadobúdajú účinnosť od 1. januára 2019. Aktualizované predpisy by mali byť vítanou správou pre inzerentov, ktorí už sú zameraní na čínskych zákazníkov a tých, ktorí chcú vyskúšať predaj cez elektronické obchody na čínsky trh v roku 2019. Hoci sa predpokladá krátkodobé narušenie cezhraničného nákupného trhu, dlhodobá perspektíva trhu cezhraničných nákupov v Číne nikdy nebola lepšia.

Existujú tri nové opatrenia, ktoré majú vplyv na cezhraničné nakupovanie:

  –  Vyššie obmedzenia colných výnimiek pre dovozy pri cezhraničných nákupoch.
–  Lepšia regulácia falšovaného tovaru na čínskych platformách elektronického obchodu.
–  Prísnejšia regulácia daigou (“buy-on-behalf”).

Daigou sa používa na označenie čínskych predajcov na takzvanom šedom trhu vo všeobecnosti a môže mať mnoho foriem. Títo predávajúci profitujú z cenového rozdielu cudzích značiek predávaných v Číne a ich ceny v USA a na iných trhoch a tento nesúlad môže priniesť značné zisky. Nové predpisy berú prísnejší prístup k daigou a vyžadujú, aby sa predávajúci zaregistrovali a platili dane zo všetkých ziskov z predaja.

Nové nariadenia o elektronickom obchode zvyšujú limity pre oslobodenie od dane pri nákupoch uskutočnených v zahraničí a takto kúpeného tovaru posielaného do Číny nasledujúcimi spôsobmi:

    Individuálny limit nákupu: z 2000 RMB (288 USD) až na 5000 RMB (780 USD)

    Ročný nákupný limit: z 20 000 RMB (2900 USD) až na 26 000 RMB (3780 USD)

Tieto nové limity budú výhodou pre luxusné značky a maloobchodníkov. Vyššie limity na jednotlivé nákupy sa premietajú do širšieho radu produktov, ktoré si kupujúci môžu kúpiť v zahraničí.

Nové nariadenia sa tiež zameriavajú na falšované tovary predávané v Číne prevádzkovateľmi elektronických obchodných platforiem (napr. Tmall, JD.com), zodpovednými za jednotlivých predávajúcich. Platformy elektronického obchodu môžu dostať pokuty od 70 do 300 000 dolárov, ak sa zistí, že ich prístup k boju proti falšovaniu chýba. Menej falošných tovarov znamená väčšiu dôveru u online nakupujúcich v Číne, čo vedie k väčšej ochote kupovať luxusné produkty online. Toto opatrenie v kombinácii s vyšším oslobodením od dane bude ďalej posilňovať cezhraničný trh pre luxusné značky, čím poskytne väčšiu príležitosť pre inzerentov a predávajúcich v tomto odvetví.

Zdroj: junction.cj.com

Share this: